miercuri, 26 noiembrie 2008

Povestea primului 8A

"Vrei sa le faci pe toate si nu faci nimic". Asta am patit eu in urma cu 6 luni cand am ajuns prima oara la Chironico in Elvetia. Avand doar 3 zile la dispozitie am incercat foarte multe blocuri cu grade de dificultate de pana la 7C/7C+. Tot ce am reusit au fost cateva 6C-uri si un singur 7A, asta pentru ca la fiecare bloc stateam maxin 10 minute(asta s-a intamplat la singurul bloc de 7A, de nervi ca nu reuseam nimic). Ultimul bolovan pe care l-am vazut inainte sa plec a fost chiar Teamwork, la care am stat 2-3 minute, ca era ud si ploua :) .
Intors in zona foarte motivat, primul bolovan la care am ajuns (Rus si Georgica vroiau neaparat sa ajunga la el) a fost teamwork. Am incercat sa ne incalzim pe un 6C aproximativ 10 minute, dupa care am trecut la 8A-ul pentru care venisem. Prize mici, riglete, cu un sit start ce parea destul de dificil si o iesire umeda pe prize relativ bune. Asta a fost impresia pe care am avut-o dupa primul contact vizual mai in detaliu. A inceput Rus cu rezolvarea miscarilor din partea superioara(din picioare, stand, era un 7B) si parea destul de incordat. Am incercat si eu sa ma agat putin de prize "cam proaste si destul de dureroase". Dupa inca cateva incercari am inceput sa ma incalzesc mai bine si sa simt ceva mai bine miscarile. Totusi nu incercasem sit startul care parea foarte greu(dintr-o priza mica si taioasa la mana dreapta si o laterala bunicica la stanga, cu calcaiul stang undeva aproape de mana stanga si dreptul in aer trebuia sa ma ridic la o laterala bunicica (mana stanga). Primul care a incercat plecarea a fost Georgica( foarte puternic baiatu). S-a ridicat si a facut miscarea spre laterala dar n-a tinut-o. Cu gandul ca tipul asta de rigletele proaste si mici mi se potrivesc destul de bine am incercat si eu plecarea. Si intr-adevar, rigleta aceea ma iubea. In prima faza ma duceam mai dinamic la laterala, dar dupa cateva incercari calcaiul bine pus si gheara mainii drepte imi permiteau sa ma ridic static.
Cu planul bine fixat in cap si cu toate miscarile rezolvate am hotarat sa stau putin (15 minute) si sa incerc sa-l leg.
I-am dat cam 6-7 incercari dintre care la ultimele 2 cadeam la ultima miscare mai grea(imi aluneca dreapta de pe o rigletica din cauza umiditarii din aer). Frustrat dar in acelasi timp foarte increzator am decis sa ma opresc(imi era frica sa nu rama fara piele din prima zi). N-am mai catarat toata ziua. A doua zi dimineata la ora 9 eram in fata lui. M am atarnat putin pe rigletele de sus, am facut inca odata iesirea, am mai curatat putin si dupa a 4 a incercate URLAM DE FERICIRE sus pe bolovan. Teamwork, 8A. Primul.
In urmatoarele zile am pus ochii pe "That goes left"(8A, cel putin asa scrie in topo), o linie foarte frumoasa care pleaca sit start cu niste scurse nu foarte bune si picior bunicel, dupa care te ridici la niste riglete bunicele si se termina cu un mic traverseu spre stanga cu prize scurse si proaste la piciare(Bifi, ti-ar fi placut asta). In maxim 10 minute am rezolvat fiecare miscare in parte, scursele de sus le-am intepat cala balamuc :) . Dupa inca 10 minute de pauza am dat prima incercare. Foarte foarte motivat, m-am miscat destul de bine(exceptand finalul putin haotic din cauza emotiilor) si n-am mai avut nevoie de o a2-a incercare. Il facusem, al2 lea 8A. Dupa ceva timp am incercat sa fac o comparatie intre cele doua. Desi sunt complet diferite ca stil, cred totusi ca "teamwork" e considerabil mai tare decat "that goes left". Nuam o experienta prea grozava in privinta gradelor(mai ales la boulder) cred totusi ca "that gose left" ar fi cam 7C+ sau un 8A foarte foarte soft :)
Sper ca maine sa ajung la bivuac sa pun pe dvd-uri ce am filmat in elvetia si in curand sa postez si filmele cu cele 2 blocuri

Niciun comentariu: